In de zomer van 2024 hebben wij een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd.
Van de aangeschreven abonnees heeft bijna 15% de vragen ingevuld.
Graag willen we hier de uitkomsten met u delen.
Onder de respondenten is ruim 70% al meer dan vijf jaar lid van de Monumentenwacht in Overijssel. Bijna 12% is afgelopen jaar lid geworden.
De panden en objecten waarmee de respondenten lid zijn bij de Monumentenwacht in Overijssel zijn een mooie afspiegeling van ons abonnees bestand.
En ook categorieën monumenten vertegenwoordigen de wijze waarop ons abonneebestand is opgebouwd.
De meeste respondenten hebben in de afgelopen twee jaar nog contact met de Monumentenwacht gehad. En ruim 40% van de respondenten wenst ook dat dit minimaal eens in de twee jaar blijft gebeuren.
Opvallend is dat meerdere respondenten vragen om ondersteuning bij subsidievragen, toezicht op het uit te voeren werk, uitvoeren van eindinspecties, opstellen van meerjarenonderhoudsplannen en energieadviezen. Kortom: brede ontzorging.
Een aantal andere respondenten weten te vertellen dat wij deze activiteiten al kunnen uitvoeren, al dan niet in personele unie vanuit onze moederorganisatie Monumentenwacht de vier provinciën F D F O met Monumentenadvies Oost, maar wijzen ons erop dat wij dit nog zichtbaarder op onze website zouden kunnen vermelden.
Ook vragen een aantal respondenten om meer kleine herstelwerkzaamheden en schoonmaakwerkzaamheden, daar waar andere bedrijven niet bij kunnen komen (zonder de juiste middelen om op hoogte te kunnen werken).
Gemiddeld wordt onze dienstverlening met een 4,3 uit 5 beoordeeld.
Wij danken u hartelijk voor het gestelde vertrouwen in onze organisatie.
Ook bedankt voor de respondenten die een tip of suggestie hebben achtergelaten. Zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren! Waar mogelijk zullen wij dan ook proberen dit door te voeren.
Wilt u meer weten? Of heeft u behoefte aan een gesprek?
Neem dan contact met ons op: info@monumentenwachtoverijssel.nl